Cztery miesiące, dziewięć lokalizacji, siedem województw – bolid Alfa Romeo Racing ORLEN odbywa jesienną podróż po Polsce. Trasę otworzyło Forum Ekonomiczne w Karpaczu, a do końca roku kibice Formuły 1 będą mogli go zobaczyć jeszcze m.in. na stacjach paliw oraz już od jutra w płockiej siedzibie PKN ORLEN.
PKN ORLEN jest zdecydowanym liderem w zakresie firm postrzeganych jako najczęściej angażujące się w działalność sponsoringową. Według najnowszych badań tak postrzega Koncern co drugi Polak, co oznacza wzrost o blisko 10 proc. w stosunku do 2019 r.
Sponsoring sportowy to niezwykle silna platforma komunikacyjna i marketingowa. Mimo pandemii ekwiwalent związany wyłącznie ze sponsoringiem sportu przez siedem pierwszych miesięcy 2020 r. wyniósł 186 mln zł. W tym czasie w polskich mediach marka ORLEN pojawiła się ponad 465 tys. razy. To olbrzymia wartość biznesowa. Dlatego PKN ORLEN zdecydował o zorganizowaniu trasy z bolidem Formuły 1.
Inauguracja podróży bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN odbyła się równo miesiąc temu. Przez cztery tygodnie bolid mogli podziwiać m.in. uczestnicy Forum Ekonomicznego w Karpaczu, a później mieszkańcy Krakowa, Wrocławia i Poznania. Od jutra (piątek 9 października) bolid będzie można oglądać przez ponad tydzień (do 18 października) w siedzibie PKN ORLEN w Płocku przy ul. Chemików 7. Następnie bolid odwiedzi jeszcze Rzeszów, Gdańsk i Warszawę.
PKN ORLEN jest najaktywniejszym sponsorem sportu w Polsce. Poza Formułą 1 Koncern angażuje się m.in. w takie dyscypliny motosportu, jak DTM, rajdy, żużel, F1H2O, akrobacje lotnicze, a także siatkówkę, lekkoatletykę, kolarstwo, piłkę nożną, piłkę ręczną, jest też sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego. To zaangażowanie doceniają konsumenci. Według najnowszych badań niemal co drugi Polak wymienia PKN ORLEN jako najaktywniejszego sponsora sportu w kraju.
Absolutna większość (85%) Polaków uważa PKN ORLEN za najaktywniejszego sponsora sportu spośród firm branży motoryzacyjnej. Twarzą tego zaangażowania jest Robert Kubica, którego osobę z PKN ORLEN spontanicznie kojarzy niemal 70% respondentów. Ma to pozytywny wpływ na efektywność reklam, ale też kampanii społecznych, w które angażuje się polski kierowca Formuły 1. Wśród nich można wymienić wiosenną akcję PKN ORLEN #DobryKierowca promującą odpowiedzialne zachowanie na drodze oraz kampanię #WspieramyPolskę budującą postawy patriotyzmu gospodarczego. Co czwarty polski kierowca deklaruje, że ze względu na współpracę Koncernu z Robertem Kubicą częściej korzysta z oferty stacji PKN ORLEN. W ubiegłym roku Grupa ORLEN odnotowała 4% wzrostu sprzedaży paliw, wyraźnie zwiększyła się także sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.
Do inicjatyw sportowych w Płocku, które wspiera PKN ORLEN można zaliczyć m.in.: ORLEN Wisła Płock grającą w Superlidze i EHF EL, Wisłę Płock uczestniczącą w rozgrywkach Ekstraklasy, ORLEN Handball Mini Ligę, klub Królewscy Płock, Jutrzenka Płock, MUKS Volley Płock, Uczniowski Klub Sportowy Victoria, Płockie Towarzystwo Wioślarskie, ORLEN Polish Open na wózkach oraz biegi amatorskie, jak np. Półmaraton Dwóch Mostów.
Pozostała trasa bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN po Polsce:
- 9.10 - 18.10 – Płock (siedziba PKN ORLEN)
- 21.10 – 22.10 – Kongres 590, Rzeszów
- 3.11 – 16.11 – Stacja Paliw 0076, Gdańsk, al. Grunwaldzka 258
- 18.11 - 28.11 – Stacja Paliw MOP Machnacz przy autostradzie A1 (kierunek Łódź)
- 30.11 – 20.12 - Warszawa, Centrum Olimpijskie