W dniu 18 czerwca 2020 r. odbyła się konferencja prasowa PKN Orlen, na której prezes koncernu Daniel Obajtek, wicepremier Jacek Sasin oraz przedstawiciele współpracujących z firmą marek opowiadali o współpracy i korzyściach, jakie z niej wynikają. Główną osią spotkania był czas wspólnych działań w czasie pandemii koronawirusa. Jak można się dowiedzieć, PKN Orlen od dwóch lat poszerza dostępność produktów wytworzonych w Polsce. Aktualnie koncern współpracuje już ze 170 markami, a ich produkty stanowią 85% asortymentu poza paliwowego, dostępnego na stacjach Orlen w Polsce.
- PKN ORLEN, jako silna firma, rozszerzył współpracę biznesową z polskimi producentami właśnie w czasie pandemii. Szeroko wychodzimy z nową kampanią #WspieramyPolskę, ponieważ każdy z nas powinien dołożyć swoją cegiełkę dla wsparcia krajowej gospodarki, tak aby ponownie zdynamizować jej funkcjonowanie. Dla nas takim działaniem jest współpraca z polskimi producentami. W tym celu wykorzystujemy całą naszą sieć detaliczną, nie tylko w Polsce, ale też za granicą – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen.
Kampanię #WspieramyPolskę będzie można zobaczyć już od 22 czerwca m.in. w telewizji i internecie. Zaś 20 czerwca w Polskę wyruszy 21-metrowa ciężarówka. Odwiedzi 50 miejsc w całym kraju, będzie promować polskie produkty i polskich producentów. Każdy, kto weźmie udział w tej inicjatywie i zajrzy do ciężarówki, będzie mógł skosztować znakomitych polskich produktów regionalnych.
Atrakcji będzie znacznie więcej, także sportowych, ponieważ dla PKN ORLEN przejawem nowoczesnego patriotyzmu jest również wspieranie polskich sportowców. Odwiedzający ciężarówkę będą więc mogli poczuć się jak Robert Kubica, jadąc w symulatorze Formuły 1 lub zmierzyć swój czas reakcji na tzw. refleksomierzu. A wszystko przy udziale znakomitych sportowców należących do Grupy Sportowej ORLEN i ORLEN Team. Pierwsze miejscowości na trasie trucka to Wyszków i Rypin. Kolejne będą ogłaszane na fanpage’u Fundacji ORLEN.