We wtorek 28 maja rozpocznie się ostatni etap modernizacji ul. Chopina na wysokości dworca autobusowego. Ulica zostanie całkowicie zamknięta dla ruchu samochodowego, choć z kilkoma wyjątkami, które umożliwią korzystanie z funkcjonujących w tym rejonie obiektów i nieruchomości.
Modernizacja ul. Chopina jest kompleksowa. Budowana jest od podstaw kanalizacja deszczowa, jezdnia, chodniki, poprawiana jest droga rowerowa i zainstalowane zostanie nowe oświetlenie. We wtorek 28 maja zaczynie się ostatni etap prac na tym 3. etapie modernizacji Chopina. Całkowicie zamknięta zostanie zachodnia część drogi w rejonie wyspy rozdzielającej ulice wraz ze skrzyżowaniami z ul. Dworcową oraz Mickiewicza. Prace w tym rejonie potrwają – jeśli pogoda będzie sprzyjać - do połowy lipca. Oznacza to zakończenie całej inwestycji znacznie przed terminem, bo umowa daje wykonawcy czas do 11 września.
Częściowo dostępna będzie jezdnia ul. Chopina po wschodniej stronie wyspy, leżąca bliżej dworca. Cały ten odcinek objęty zostanie zakazem ruchu z wyjątkiem pojazdów budowy oraz autobusów. Będą jeszcze inne wyjątki, ale zależy to od tego, z której strony będziemy jechać. Jeśli ktoś nadjedzie od strony ul. Otolińskiej to będzie mógł minąć zakaz ruchu pod warunkiem, że jedzie do „obiektów na dworcu”. Natomiast kierowcy nadjeżdżający od strony ul. Bielskiej zobaczą zakaz ruchu dla wszystkich oprócz pojazdów budowy, autobusów, dojazdu do hotelu oraz posesji przy ul. Chopina.
Zmienią się trasy autobusów Komunikacji Miejskiej.
Linie nr 20, 26 nie dojadą do dworca, pojadą ul. Otolińską i Al. Jachowicza.
Linie nr 14, 18, 25 oraz 32 natomiast pojadą objazdem przez ul. Obrońców Płocka 1920 roku (na odcinku między Mickiewicza a Chopina).
Linie podmiejskie (od 100 do 104, od 110 do 112 oraz 140) nie skręcą w Dworcową. Na dworzec pojadą ul. Otolińską i Chopina.
Nocna N1 pojedzie Al. Jachowicza, ul. Otolińską, Chopina do dworca, gdzie będzie zawracać, by wrócić do Otolińskiej i dojechać do ul. Banacha.
Po zakończeniu prac czekają bardzo duże zmiany w organizacji ruchu. Największa z nich zakłada, że rozdzielająca dziś jezdnie ul. Chopina centralna wyspa zieleni zostanie powiększona (wydłuży się niczym cygaro) i zacznie funkcjonować jako duże rondo.
Reklama