Informujemy, że na chwilę obecną nie ma zagrożenia dotyczącego funkcjonowania roweru miejskiego w Płocku w związku z informacjami o postępowaniu upadłościowym zgłoszonym przez operatora systemu firmę NextBike.
Płocki Rower Miejski obsługiwany jest przez NB Serwis II Sp z o.o. - spółkę zależną od NextBike S.A.
Wniosek do sądu złożony przez NextBike dotyczący de facto restrukturyzacji firmy w związku z ograniczeniami z powodu pandemii. Zgodnie z informacją ze spółki NextBike postępowanie restrukturyzacyjne ma za zadanie zawarcie układu z wierzycielami polegającego na odsunięciu w czasie płatności do momentu powrotu do normalnego funkcjonowania systemów rowerowych - Oświadczenie Zarządu spółki na stronie internetowej: https://nextbike.pl/oswiadczenie/.
Umowa z firmą NB Serwis II Sp. z o.o. obowiązuje nas do kończ bieżącego roku. Na chwilę obecną rozważamy możliwość przedłużenia tej umowy na kolejny sezon 2021. Ostateczne podjęcie decyzji o przedłużeniu umowy będzie zależało od oferty cenowej złożonej przez operatora systemu.
Oświadczenie zarządu Nextbike:
Zarząd Nextbike Polska S.A. podjął decyzję o złożeniu wniosku o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego. Celem jest umożliwienie dalszego funkcjonowania roweru miejskiego w 39 systemach w Polsce. Zagrożenie niewypłacalnością to efekt pandemii wirusa SARS-CoV-2. Spowodowało to nagłe i niemożliwe do przewidzenia negatywne skutki finansowe dla spółki. Nextbike Polska S.A., podobnie jak wiele innych firm z branży transportowej, boryka się obecnie z gwałtownym spadkiem przychodów w związku z obowiązującym do 1 kwietnia do 5 maja br. zakazem korzystania przez użytkowników z rowerów miejskich.
– Dla naszych użytkowników nic się nie zmienia. Rowery miejskie w 39 systemach w Polsce będą funkcjonowały normalnie. Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom, zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać. Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich tak, aby rower nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce – mówi Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska S.A.
W ocenie zarządu, przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego daje realne szanse na dojście do porozumienia z wierzycielami, w tym z bankami finansującymi spółkę oraz pozwoli na ustalenie nowych zasad spłat zobowiązań spółki. Zawarcie układu z wierzycielami pozwoli na odsunięcie w czasie płatności aż do momentu powrotu do normalnego funkcjonowania systemów rowerowych po pandemii wirusa SARS-CoV-2. Jednocześnie spółka zachowuje zdolność do realizowania bieżących zobowiązań, co pozwala na dalsze wykonywanie umów na obsługę systemów rowerowych. Przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego i zawarcie układu z wierzycielami ma na celu zapobieżenie pogorszeniu sytuacji finansowej spółki, jej niewypłacalności oraz ogłoszenia jej upadłości. To wszystko, zdaniem spółki, pozwoli na utrzymanie płynności finansowej, a także obsługi systemów rowerów miejskich w 39 systemach.
Restrukturyzacja to standardowa procedura przewidziana kodeksem handlowym w sytuacji zagrożenia niewypłacalnością. Nie oznacza zagrożenia dla bieżącego funkcjonowania spółki.