W sali konferencyjne nr 118 Orlen Areny odbyło się spotkanie prezesa i trenerów SPR Wisły Płock z kibicami. W trakcie meczów sala, na której odbyło się spotkanie pełni funkcję pomieszczenia cateringu dla VIP, czemu o tym wspominam, do tego dojdziemy później. Prezentacja rozpoczęła się punktualnie o godz. 18:00. Całe spotkanie trwało dwie i pół godziny.
Jako pierwszy głos zabrał Prezes Artur Stanowski. Spotkanie miało na celu przybliżenie planów i celów, jakie sobie klub stawia na najbliższe trzy lata. Główną ideą jest hasło (hasztag) #OAwKarnetach. Podstawową motywacją działań jest zwiększenie budżetu klubu, a co za tym idzie podwyższenie jakości i wartości drużyny. Na początek kilka liczb dotyczących frekwencji w Orlen Arenie w sezonie 2022/23:
- Średnia frekwencja: 2351.
- Średnia podczas meczów PGNiG Superligi: 1665, to uplasowało Wisłę na 4. pozycji w całej lidze.
- Średnia podczas meczów Ligi Mistrzów: 3423.
- średnia frekwencja Superligi bez meczów z Barlinkiem Industrią Kielce: 1253 kibiców.
Starania klubu mają iść w kierunku podniesienia frekwencji w trakcie meczów, mają być bardziej prokibicowskie i otwarte jeszcze szerzej dla biznesu. Jeśli chodzi o postawione cele na najbliższy sezon, wyglądają one następująco:
- średnia frekwencja 2700.
- średnia podczas meczów Superligi: 2000.
- średnia podczas meczów Ligi Mistrzów: 4000 kibiców,
- ilość sprzedanych karnetów na sezon 2023/24 - 2000 szt.
Prezes bardzo mocno podkreślał rolę fanów, nie tylko jako wspierających drużynę, ale i jako ambasadorów klubu. W ostatnim sezonie dało się bardzo odczuć, jak ogromne znaczenie miało zaangażowanie fanów podczas spotkań poza własną halą. Wspomnę tu tylko słynny wyjazd 700 sympatyków Nafciarzy do Magdeburga. Co nie uszło uwadze środowiska piłki ręcznej i niewątpliwie miało istotny wpływ na przyznanie dzikiej karty LM. I tak przechodząc do konkretów, przedsprzedaż karnetów ruszy 7 sierpnia dla aktualnie posiadających w/w z ub. sezonu z gwarancją zachowania swojego miejsca. Kilka dni później ruszy otwarta dystrybucja. Ceny karnetów pozostaną na tym samym poziomie jak w poprzednim roku. Dla kibiców, którzy zdecydują się na zakup karnetu, jednym z bonusów będzie możliwość pierwszeństwa zakupu biletów na spotkania wyjazdowe.
Działania profrekwencyjne zadecydowały, że ceny biletów na mecze PGNiG Superligi zostaną zmniejszone, o ile, których sektorów będą dotyczyły, dowiemy się wkrótce. Dodatkową nowością będzie premiowanie kibiców z sektora G. Mianowicie, na razie nie podano nazwy sponsora, jeśli fan z sektora G utrzyma 100% frekwencję, wspomniany sponsor dopłaci do karnetu 100 zł. I tak ulgowy karnet w cenie 180 zł, będzie kosztował jedyne 80 zł a normalny odpowiednio 280 zł / po spełnieniu warunku 180 zł. Szczegóły i regulamin tego rozwiązania poznamy niebawem.
Rewolucyjnym pomysłem będzie wprowadzony Złoty Karnet Nafciarza. Dostępny za dodatkową opłatą w wysokości 500 zł, poza karnetem i wynikającymi z niego przywilejami otrzyma się wyjątkową i specjalną okolicznościową koszulkę. Karnety na mecze będą dystrybuowane przez eventim.pl, zamówienia na Złoty Karnet przyjmowane będą bezpośrednio w siedzibie klubu. Tu wrócę, do sali z cateringiem ze wstępu artykułu. W tym sezonie kibice będą mogli wykupić sobie miejsce na wejście do tej sali, opcjonalnie na pojedynczy mecz czy też na cały sezon.
W ramach szerszego otwarcia klubu wznowione zostaną działania tzw "Niebieskich Punktów" w Płocku i okolicach oraz "Klub 100" dla mikro i małych firm. Przygotowane są rozwiązania, które systematycznie będą wprowadzane w życie i będziemy na ich temat coraz więcej się dowiadywali.
Stanowski podkreślał, że prowadzone są cały czas rozmowy w celu pozyskania sponsorów z większym zaangażowanie finansowym. Liczy na to, że niektóre z nich niebawem zakończą się sukcesem. Dodał, że jednym ze sposób zwiększenia budżetu klubu jest osiągnięcie średniej frekwencji 2500 fanów w całym nadchodzącym sezonie. Jak zaznaczył, klub otrzyma znaczące bonusy od sponsorów za spełnienie tego warunku i na pewno będzie się starał zachęcać kibiców swoimi działaniami do przychodzenia na mecze domowe.
- Plany są ambitne, myślę, że każdy sympatyk Nafciarzy marzy, tak jak ja, by usłyszeć taki komunikat cała Orlen Arena w karnetach! - podkreślił Prezes Zarządy SPR Wisły Płock Artur Stanowski - tak jak czeka zawodników długi i wyczerpujący sezony, tak i przed nami jest sporo pracy, by sprostać wyzwaniom, jakie sobie postawiliśmy. Jestem otwarty na konstruktywną krytykę, ale nie na nierzeczowe krytykanctwo, mój gabinet jest otwarty dla kibiców i zawsze przyjmę ich na rozmowę z otwartymi rękoma.
O kwestiach sportowych z kibicami rozmawiali Xavi Sabate, David Nilsson, Michał Skórski i Adam Wiśniewski.
Michał Kublik
Reklama